„Problematika zahraničního obchodu v roce 2025 “
Srdečně Vás zveme na seminář „Problematika zahraničního obchodu v roce 2025“
Aktuální novely celních předpisů, tarifních a netarifních opatření při dovozu a vývozu zboží
Provádění Intrastatu v roce 2025
- změny v legislativě
- aktuální vykazovací prahy, vznik a zánik vykazovací povinnosti, termíny pro podání výkazů, referenční období
- způsoby zjednodušení vykazování - zjednodušené hlášení, malá zásilka, rozložená zásilka
- zboží podléhající vykazovací povinnosti a zboží vyjmuté z vykazování
- jednotlivé údaje o zboží, uváděné do výkazů Intrastatu, s mimořádným zaměřením na kódy obchodních transakcí a fakturovanou hodnotu zboží
- specifické obchodní operace – dodávky náhradních dílů v rámci oprav zboží, vratný obalový materiál, zboží dodávané s instalací či montáží v zemi dodání
- termíny a způsoby oprav a upřesňování údajů ve výkazech Intrastatu (dobropisy, dodatečně poskytnuté slevy a bonusy)
- aplikace pro podání výkazů Intrastatu, způsob zápisu, práce v aplikacích
- možnosti využití výstupů z interního SW pro vytvoření CSV souboru, umožňujícího import údajů do aplikací pro podání výkazů Intrastatu
- informace o průběhu a zaměření kontrol vykazování Intrastatu ze strany celní správy, požadovaná dokumentace, výše sankcí za zjištěné chyby, vymezení práv a povinností kontrolované osoby
Problematika sazebního zařazení a cel
- orientace v celním sazebníku
- vysvětlivky ke kombinované nomenklatuře
- práce v aplikacích pro bezplatné zatřídění zboží ze strany celní správy – Stanovisko k sazebnímu zařazení zboží, Závazná informace o sazebním zařazení zboží (ZISZ)
- práce v aplikaci TARIC-CZ, umožňující modulaci výpočtu celního dluhu, celní sazby a obchodně politických opatření pro dovoz konkrétního zboží z konkrétní země mimo EU
- druhy cel, licence, celní kvóty
Kdo bude lektorem?
Martina Smrčková – bývalá inspektorka Celního úřadu pro Kraj Vysočina (odbor následných kontrol), nyní školitelka a konzultantka v oblasti Intrastatu a cel.
Cílem semináře je poskytnout ucelené informace o pravidlech a úskalích zahraničního obchodu, se zaměřením na problematiku INTRASTATU v případě vnitrounijního obchodu a problematiku cel a obchodně politických opatření v obchodu se státy mimo EU.
Pro koho je seminář určen?
Seminář je užitečný pro každého, kdo má zájem si ověřit, zda při vykazování Intrastatu a při dovozu a vývozu zboží postupuje v souladu se zákony a chce získat praktické rady, jak si může práci zjednodušit a optimalizovat a kde a jak si může k dané problematice vyhledávat aktuální informace. Dále bude prostor zodpovědět konkrétní dotazy a probrat různé specifické obchodní operace.
Kdy a kde?
Seminář se uskuteční 7.1.2025 od 9:00 do 14:00 ve školící místnosti Okresní hospodářské komory Pelhřimov, Dr. Tyrše 2176.
Cena pro členy OHK PE: 1 500 Kč bez DPH
Cena pro nečleny OHK PE: 1 900 Kč bez DPH
Přihlášky nejpozději do 2.1.2025.
Na základě Vaší registrace Vám v týdnu před konáním semináře bude vystavena a zaslána faktura.
V případě, že se přihlášený účastník z jakéhokoliv důvodu nemůže zúčastnit, je povinen odhlásit se alespoň 2 pracovní dny předem. Pokud tak nebude učiněno, nárokuje si OHK Pelhřimov účastnický poplatek v plné výši.