Obchodní dovednosti
10. 11. 2022
10. listopadu a 11. listopadu proběhl seminář: Obchodní dovednosti.
Účastníci semináře si zdokonalili a prohloubili své znalosti v oblasti obchodu a komunikace. V rámci projektu Vzděláváním k rozvoji Vysočiny II byl pro naše členské firmy seminář zdarma.
Obsah semináře:
10.11.2022, 8:00 – 16:30 hod. – Pro-zákaznický přístup, základy obchodní komunikace
- Zahájení kurzu, představení lektora, představení účastníků.
- Ukázka některých aspektů standardního chování zákazníka (míček).
- Diskuse a vygenerování nejčastějších problémů účastníků, očekávání z kurzu.
- Co očekává zákazník – typické zdroje konfliktů.
- Komunikační proces, aneb jak to vše funguje ve snaze komunikovat efektivně.
- Dva hlavní cíle v komunikaci se zákazníkem (věcná a emocionální rovina).
- Jak zvýšit účinnost a efektivitu popisování produktu, nejčastější chyby v popisování.
- Respektování a principy bezkonfliktní komunikace.
- Cvičení na disciplínu v komunikaci.
- E-mailová komunikace, zásady a nejčastější chyby
- Metoda „Zapadnout do obrazu“ a jak využít znalostí komunikačních stylů k vytvoření komfortní zóny.
- Shrnutí a diskuse k prvnímu dni kurzu.
11.11.2022, 8:00 – 16:30 hod. – Psychologie působení na lidi, asertivita, základy vyjednávání
- Zahájení 2. dne kurzu, zopakování základních myšlenek z 1.dne kurzu.
- Jak to všechno souvisí, aneb komunikaci, např. se zákazníkem je třeba si řídit.
- Komunikace v obtížných situacích.
- Principy zvládání konfliktní situace.
- Analýza různých řešení konfliktních situací.
- Předpoklady úspěšného řešení konfliktních situací.
- Komunikační fauly.
- Základní druhy manipulace v komunikaci a jak se jim bránit.
- Asertivita, co to je a k čemu slouží, obecný model asertivního jednání.
- Pravidla pro asertivní komunikaci.
- Udržení rovnováhy asertivních práv.
- Asertivní pověry.
- Vybrané asertivní techniky, prvky a nástroje asertivního jednání.
- Co lze asertivním chováním získat.
- Trénink komunikace v konfliktních situacích.
- Jak lidi lépe přesvědčovat.
- Základy vyjednávání.
- Trénink vyjednávacích technik s využitím probraných principů efektivní komunikace.
- Vyhodnocení kurzu, prostor pro dotazy a diskusi.